|
+18pep63 Nico.51 ptitfred83 xavier996 Bullit desbois lolo911gt3 RACINGER Flat & moi 2964C4 stutt51 zeded Seb le Chacal JM-26 laseric Mat34 brun66 fredfeli 22 participants |
|
Auteur | Message |
---|
Mat34
Nombre de messages : 2962 Age : 46 Localisation : Hérault/34 Ma Porsche : 997 3.6 C2 Mk2 Date d'inscription : 12/08/2009
| Sujet: Re: 991 GT3 RS .... enfin Mar 3 Mar 2015 - 21:04 | |
| J avais pas remarquer le modelage de la carrosserie... Ça lui donne un joli style |
|
| |
lolo911gt3
Nombre de messages : 2720 Age : 55 Localisation : Quelque part autour du Léman (Lac) Ma Porsche : GT4 CS Date d'inscription : 27/09/2011
| Sujet: Re: 991 GT3 RS .... enfin Mar 3 Mar 2015 - 21:20 | |
| C'est ta future ?
Perso, je ne suis pas fan des prises d'air sur les ailes avant. Sinon, elle est bestiale. |
|
| |
desbois
Nombre de messages : 4247 Age : 68 Localisation : CHARENTE-MARITIME Ma Porsche : 718 gts Date d'inscription : 18/09/2012
| Sujet: Re: 991 GT3 RS .... enfin Mar 3 Mar 2015 - 21:50 | |
| - lolo911gt3 a écrit:
- C'est ta future ?
Perso, je ne suis pas fan des prises d'air sur les ailes avant. Sinon, elle est bestiale. c'est pour l'évacuation de l'air et participe à l'appui aérodynamique, donc pas que de l'esthétique !!!! |
|
| |
Flat & moi
Nombre de messages : 48373 Localisation : FR-91 Ma Porsche : 911 T + 996 TT + Boxster 986 Date d'inscription : 15/02/2007
| Sujet: Re: 991 GT3 RS .... enfin Mar 3 Mar 2015 - 22:06 | |
| http://www.motorlegend.com/salon-auto/salon-de-geneve-2015/porsche-911-gt3-rs-991/6,18512,18458.html _________________ La différence entre les oiseaux et les hommes politiques, c'est que de temps en temps les oiseaux s'arrêtent de voler !
|
|
| |
Bullit
Nombre de messages : 3505 Age : 62 Localisation : Au bord du lac ! Ma Porsche : De la 356 à la 992 selon les jours... Date d'inscription : 14/02/2007
| Sujet: Re: 991 GT3 RS .... enfin Mar 3 Mar 2015 - 22:37 | |
| Je l'ai vue, en vrai, elle est sublime ! Rien à jeter... Les prises d'air des ailes arrière alimentent directement le moteur comme sur les voitures de course... Et j'ai passé 30 mn à discuter technique avec Wolfgang Hatz, c'était un grand moment... |
|
| |
brun66
Nombre de messages : 859 Age : 58 Localisation : Nice Ma Porsche : Audi TT MK2 V6 Date d'inscription : 27/06/2012
| Sujet: Re: 991 GT3 RS .... enfin Mer 4 Mar 2015 - 8:48 | |
| |
|
| |
laseric Admin
Nombre de messages : 16997 Age : 53 Localisation : 77 Ma Porsche : 991 Turbo Date d'inscription : 30/01/2007
| Sujet: Re: 991 GT3 RS .... enfin Mer 4 Mar 2015 - 9:13 | |
| J'aime beaucoup les prises d'air sur les ailes avant. Ça change un peu et donne du renouveau au modèle. Cela rajoute un peu d'agressivité. Elle est sublime _________________ http://www.laseric.fr https://www.forumlaseric.com
|
|
| |
brun66
Nombre de messages : 859 Age : 58 Localisation : Nice Ma Porsche : Audi TT MK2 V6 Date d'inscription : 27/06/2012
| Sujet: Re: 991 GT3 RS .... enfin Mer 4 Mar 2015 - 10:02 | |
| Je ne l'ai pas encore vu de pret que sur photo mais je trouve qu il n'y a rien a jeter |
|
| |
stutt51
Nombre de messages : 23909 Localisation : reims Ma Porsche : CAB4S Date d'inscription : 15/10/2014
| Sujet: Re: 991 GT3 RS .... enfin Mer 4 Mar 2015 - 15:38 | |
| Porsche 911 GT3 RS: the race car for the circuit racetrack and everyday driving Stuttgart. In the new 911 GT3 RS, Porsche is once again breaking down the barrier between sports cars and race cars. It is equipped with the maximum degree of motorsport technology that is currently possible in a street-legal 911 that is suitable for everyday driving. Extensive modifications to its drive system, aerodynamics and lightweight design enhance performance even more than in the 911 GT3. With a lap time of seven minutes and 20 seconds, the new 911 GT3 RS even beats the historic record value of the Carrera GT super sports car of just under seven minutes and 29 seconds on the North Loop of the Nürburgring. This once again qualifies the high-performance sports car as the benchmark in its class – directly at its launch. The 911 GT3 RS is celebrating its world premiere at the 2015 Geneva International Motor Show.
Motorsport expertise is the reason for this superior performance. The 911 GT3 RS is powered by a four-litre six-cylinder engine with 500 hp (368 kW) of power and 460 Newton metres of torque, combined with a specially developed PDK transmission. The engine, which has the largest displacement and most power of any naturally aspirated engine with direct fuel injection in the 911 family, accelerates the high-performance sports car from zero to 100 km/h in 3.3 seconds and to 200 km/h in 10.9 seconds. Its combined NEDC fuel consumption is 12.7 l/100 km. Functions such as declutching by "paddle neutral" – which is comparable to pressing the clutch with a conventional manual gearbox – and speed limiting by the Pit Speed button have been customised for motorsport use. They give drivers more freedom in terms of driving dynamics, while also providing them with more assistance when driving on a circuit racetrack.
The 911 GT3 RS is a masterpiece of intelligent lightweight design. For the first time, the roof is made of magnesium; carbon fibre is used for the engine and luggage compartment lids, and other lightweight components are made of alternative materials. This makes the RS model around ten kilograms lighter than the 911 GT3. In addition, the lightweight roof lowers the sports car's centre of gravity which improves its excellent lateral dynamics. The body comes from the 911 Turbo, and it signifies its status as nearly a race car driving machine with its RS-specific aerodynamic add-on parts. The front spoiler lip, which extends nearly to the road, and the large rear wing reinforce its dominant look.
A 30 centimetre wide recess extends centrally over the CRFP bonnet and the magnesium roof. This feature is a stylistic reference to the recess on the luggage compartment lid of the classic 911 models with air-cooled engines, and today it identifies the two largest lightweight components in the 911 GT3 RS. Another characteristic is the unique front wheel arch air vents that extend into the upper section of the wings – just as in purebred motorsport cars. They increase downforce at the front axle.
The chassis of the 911 GT3 RS has been tuned for maximum driving dynamics and precision. Rear-axle steering and Porsche Torque Vectoring Plus with fully variable rear axle differential lock increase agility and dynamics, and the wider front and rear track widths enable even better roll stability than in the 911 GT3. In addition, the 911 GT3 RS comes with the widest tyres of any 911 model as standard. The results: even more agile turn-in characteristics and even higher cornering speeds.
The interior design of the 911 GT3 RS with Alcantara elements is based on the current 911 GT3. One key new feature is the full bucket seats, which are based on the carbon bucket seats of the 918 Spyder. Other standard features are the Club Sport Package with a bolted-on roll cage behind the front seats, preparation for a battery master switch, and separately provided six-point safety harness for the driver and fire extinguisher with mounting bracket. The optional Sport Chrono Package, which features – in addition to its integrated timers – the Porsche Track Precision app for a smartphone. The Track Precision app can be used to have lap times automatically measured via GPS, and to log data on a smartphone for many driving parameters such as vehicle speed, lateral acceleration as well as acceleration and deceleration in the driving direction. It manages this data and lets the driver share and compare it with other drivers.
The 911 GT3 RS can be ordered now, and it will launch on the German market starting in May 2015. In Germany, its price is 181,690 euros including VAT and country-specific equipment.
911 GT3 RS: Fuel consumption urban 19.2 l/100 km; extra-urban 8.9 l/100 km; combined 12.7 l/100 km; CO2 emissions 296 g/km; efficiency class (Germany): G
911 GT3: Fuel consumption urban 18.9 l/100 km; extra-urban 8.9 l/100 km; combined 12.4 l/100 km; CO2 emissions 289 g/km; efficiency class (Germany): G
|
|
| |
stutt51
Nombre de messages : 23909 Localisation : reims Ma Porsche : CAB4S Date d'inscription : 15/10/2014
| Sujet: Re: 991 GT3 RS .... enfin Mer 4 Mar 2015 - 15:39 | |
| |
|
| |
xavier996
Nombre de messages : 9115 Age : 56 Localisation : 77 / 22 entre terre et mer Ma Porsche : 996 TT Ex 996 C2 2000 Greffée "SCART" Date d'inscription : 24/01/2009
| Sujet: Re: 991 GT3 RS .... enfin Mer 4 Mar 2015 - 16:18 | |
| Hum ! Massive et un côté Bestial différent ! Surtout le train avant donne plus d'assise et en impose bien plus... J'adore ! |
|
| |
ptitfred83
Nombre de messages : 9156 Age : 51 Localisation : VAR Ma Porsche : 964 C4 Date d'inscription : 21/03/2010
| Sujet: Re: 991 GT3 RS .... enfin Mer 4 Mar 2015 - 16:33 | |
| Je suis un inconditionnel de la gt3 mais j avoue que la croco gt4 me séduit !!! |
|
| |
stutt51
Nombre de messages : 23909 Localisation : reims Ma Porsche : CAB4S Date d'inscription : 15/10/2014
| Sujet: Re: 991 GT3 RS .... enfin Mer 4 Mar 2015 - 16:49 | |
| |
|
| |
Nico.51
Nombre de messages : 504 Age : 45 Localisation : Champagne Ma Porsche : 718 GT4 PDK Date d'inscription : 21/12/2014
| Sujet: Re: 991 GT3 RS .... enfin Mer 4 Mar 2015 - 18:07 | |
| |
|
| |
pep63
Nombre de messages : 1899 Age : 60 Localisation : bdr Ma Porsche : 997GT2 + Macan mazout Date d'inscription : 04/03/2013
| Sujet: Re: 991 GT3 RS .... enfin Mer 4 Mar 2015 - 18:25 | |
| |
|
| |
RACINGER
Nombre de messages : 651 Localisation : Corse et continent Date d'inscription : 31/01/2012
| Sujet: Re: 991 GT3 RS .... enfin Mer 4 Mar 2015 - 19:03 | |
| Une 991 GT3 Cup et une 991 GT3 RS rien à voir....pour une utilisation piste la GT3 Cup c'est le top pour l'avoir essayé La 991 GT3 RS pas fan mais c'est une question de goût perso. J'attends l'essai de la 675 LT... |
|
| |
lolo911gt3
Nombre de messages : 2720 Age : 55 Localisation : Quelque part autour du Léman (Lac) Ma Porsche : GT4 CS Date d'inscription : 27/09/2011
| Sujet: Re: 991 GT3 RS .... enfin Mer 4 Mar 2015 - 21:07 | |
| - desbois a écrit:
- lolo911gt3 a écrit:
- C'est ta future ?
Perso, je ne suis pas fan des prises d'air sur les ailes avant. Sinon, elle est bestiale. c'est pour l'évacuation de l'air et participe à l'appui aérodynamique, donc pas que de l'esthétique !!!! J'imagine bien et on me l'a confirmé, c'est pour amélioré l'appui, mais pas très esthétique. |
|
| |
brun66
Nombre de messages : 859 Age : 58 Localisation : Nice Ma Porsche : Audi TT MK2 V6 Date d'inscription : 27/06/2012
| Sujet: Re: 991 GT3 RS .... enfin Jeu 5 Mar 2015 - 10:16 | |
| Perso j'aime beaucoup |
|
| |
fredfeli
Nombre de messages : 8146 Age : 55 Localisation : EUR Ma Porsche : une petite mandarine Date d'inscription : 07/07/2008
| Sujet: Re: 991 GT3 RS .... enfin Ven 13 Mar 2015 - 16:43 | |
| https://youtu.be/Gqn2Ph_0TRc |
|
| |
viti33
Nombre de messages : 11412 Age : 60 Localisation : Bord d 'eau Ma Porsche : Double ventilateur Date d'inscription : 22/07/2008
| Sujet: Re: 991 GT3 RS .... enfin Ven 13 Mar 2015 - 16:50 | |
| |
|
| |
fredfeli
Nombre de messages : 8146 Age : 55 Localisation : EUR Ma Porsche : une petite mandarine Date d'inscription : 07/07/2008
| Sujet: Re: 991 GT3 RS .... enfin Ven 13 Mar 2015 - 16:53 | |
| [img] [/img] |
|
| |
fredfeli
Nombre de messages : 8146 Age : 55 Localisation : EUR Ma Porsche : une petite mandarine Date d'inscription : 07/07/2008
| Sujet: Re: 991 GT3 RS .... enfin Ven 13 Mar 2015 - 16:54 | |
| [img] [/img] |
|
| |
fredfeli
Nombre de messages : 8146 Age : 55 Localisation : EUR Ma Porsche : une petite mandarine Date d'inscription : 07/07/2008
| Sujet: Re: 991 GT3 RS .... enfin Ven 13 Mar 2015 - 16:54 | |
| [img] [/img] |
|
| |
fredfeli
Nombre de messages : 8146 Age : 55 Localisation : EUR Ma Porsche : une petite mandarine Date d'inscription : 07/07/2008
| Sujet: Re: 991 GT3 RS .... enfin Ven 13 Mar 2015 - 16:56 | |
| [img] [/img] |
|
| |
fredfeli
Nombre de messages : 8146 Age : 55 Localisation : EUR Ma Porsche : une petite mandarine Date d'inscription : 07/07/2008
| Sujet: Re: 991 GT3 RS .... enfin Ven 13 Mar 2015 - 16:57 | |
| [img] [/img] |
|
| |
|